Friday 28 May 2010

Maulana dan Konsert AF8 - (Bhg Akhir)


Konsert Akhir AF8
Stadium Putra Bukit Jalil
Sabtu, 22 May 2010, jam 9.00 malam


Konsert Akhir AF8, Sabtu malam tu memang best. Kak Ungku & Hubby diberi tempat duduk khas untuk family Maulana, 10 seats kesemuanya. Kami duduk di belakang keluarga Adira & Daus. Suasana bila tengok konsert live ni memang lain. Boleh tahan ramai penonton yang datang, walaupun ada setengah berpendapat tidak seramai AF yang lepas-lepas, lebih-lebih lagi masa zaman Mawi. Sound system...pada orang biasa seperti kak Ungku memang superb... Kami penonton tidak dibenarkan mengambil gambar semasa persembahan berlangsung. Ternyata persembahan kelima-lima finalis nampak lebih hebat bila live, berbanding bila kita tengok dari kaca TV.


Gambar-gambar bersama Hubby & keluarga



Ibu & Ayah Haziq AF4 duduk bersama-sama kami



Mak Usu & Pak Usu Maulana (gambar kiri)
Kak Ungku & Adik ipar Rose



Mak Usu & cousins Maulana - Deena Wati & Dr Abd Rahman
(gambar kanan)


Dalam konsert akhir AF8 ini, Maulana menyanyikan 2 buah lagu. Lagu pertama adalah lagu singlenya "RSVP" dan untuk lagu keduanya, Maulana menyanyikan lagu Aizat "Susun Silang Kata". Kedua-dua lagu adalah genre modern/contemporary jazz. Persembahan yang hebat oleh Maulana. Syabas Maulana!







Keputusan muktamad...seperti yang telah diduga, Juara AF8 jatuh kepada Shahir, tempat kedua Adira, tempat ketiga Daus, MAULANA mendapat tempat keempat manakala Iwan mendapat tempat kelima. Walauapapun keputusan, kita terima dengan hati yang terbuka. Bagi Maulana, beliau sentiasa bersyukur walaupun di tempat keempat....dan akan terus memartabatkan muzik contemporary jazz setelah keluar dari AF8.



TAHNIAH KEPADA SHAHIR & SEMUA FINALIS AF8







Kak Ungku ingin merakamkan jutaan terima kasih kepada pihak ASTRO serta Pengetua Norman, barisan Tenaga Pengajar serta krew-krew AF8 di atas peluang, bimbingan dan ilmu yang dicurahkan, semua ahli keluarga, otai-otai Maulana FC, sahabat-sahabat, peminat-peminat Maulana - Maulana Fan Club, Camar Sutera & Toi Angklung FC yang telah banyak mengundi, berdoa dan memberikan sokongan kepada MAULANA di sepanjang penglibatan MAULANA di dalam AKADEMI FANTASIA MUSIM KE-8, semata-mata untuk merealisasikan impian MAULANA menjadi realiti. Semoga MAULANA berjaya di luar sana dan akan menjadi aset kepada industri muzik tanahair, mudah-mudahan. SYABAS MAULANA!



Kak Ungku, Hubby & Keluarga bergambar kenang-kenangan bersama-sama
Otai-otai MAULANA FC. Jutaan terima kasih semua....You all are the BEST!!!


Hadiah istimewa MAULANA kepada semua.....video lagu singlenya "RSVP - Répondez s'il vous plaît" atau dalam Bahasa Inggerisnya "answer if it pleases you" or "please reply" or "please respond"mmmm...... senang kata dalam Bahasa Melayu bermaksud...."jawablah" atau "sila balas".



0 Yorum var:

Related Posts with Thumbnails