Monday 18 July 2011

Nafas Baru Untuk Berhenti Merokok...


Sebahagian besar orang tahu bahwa merokok membahayakan kesihatan dirinya sendiri dan juga orang lain, tetapi masih ramai orang yang tetap merokok. Padahal merokok merupakan salah satu faktor penyebab penyakit jantung. Merokok juga dapat menyebabkan kanser paru-paru, meningkatkan 2-3 kali risiko kanser pankreas, meningkatkan 2 kali risiko kanser usus besar dan meningkatkan risiko kanser kerongkong.

Suami Kak Ungku merupakan perokok tegar, Gudang Garam tuu - 35 tahun merokok! Berhenti dalam usia 50 tahun, Ramadhan 2006. Alhamdulillah dah masuk 5 tahun berhenti merokok terus. Sihat, fit dan rasa lebih muda....haha Resipi kejayaannya ialah NIAT untuk berhenti merokok, di samping doa seorang isteri. Sokongan dan kesabaran seorang isteri juga memainkan peranan penting. Jika sudah ketagihan memang susah untuk berhenti merokok, kecuali ada keazaman dan kesedaran yang amat tinggi dan kuat dari diri perokok sendiri untuk berhenti merokok.

Amalkan GAYA HIDUP SIHAT.... ;D

Mulakan nafas baru ini di bulan ramadhan al-mubarak, insyaAllah. Jika suami Kak Ungku berjaya melakukannya, anda juga BOLEH! Dengan niat, azam dan doa anda pasti berjaya berhenti merokok. Will power mesti kuat....katakan TIDAK kepada ROKOK.

0 Yorum var:

Related Posts with Thumbnails