Wednesday 16 May 2012

PROGRAM MELENTUR REBUNG

Dalam menyampaikan ilmu, mendidik dan mengajar anak-anak biarlah selagi kecil, apabila telah besar, keraslah hatinya dan tidak dapat diajar lagi. Bak kata pepatah Melayu, "melentur buluh biarlah dari rebungnya" atau dalam bahasa Inggerisnya "it's better to bend the willow when it's young". Program ini bertujuan membentuk modal insan cemerlang seawal yang mungkin. Anak-anak yang bermula awal, insyaAllah akan sentiasa berada di hadapan dan berkeyakinan.


Semua program akan dikendalikan sepenuhnya oleh Pancabestari Teknologi. Ianya bertujuan untuk mempertingkatkan persediaan pembelajaran, menyerlah potensi diri, intelektual, kemahiran, kecerdasan minda, keseimbangan emosi, spiritual, sahsiah diri dan halatuju anak-anak dari awal, jelas dan mantap. 3 program utama adalah:
  • Program Baca Bestari dan Read Smart
  • Program Latihan Pengaktifan & Pengimbangan Otak (Tengah, Kiri dan Kanan)
  • Program Kecemerlangan Diri dan Motivasi (NLP)
Semua program akan dijalankan dalam bentuk seminar dan kelas-kelas latihan, insyaAllah.

Program Baca Bestari
Melalui program ini anak-anak seawal umur 4 tahun ke atas akan didedahkan dengan teknik membaca di dalam Bahasa Melayu dan juga Bahasa Inbberis dengan menggunakan kaedah fonik dan fonemik.Selain daripada mempelajari kaedah membaca, anak-anak akan diberi pendedahan kepada kemahiran menulis dan motor skill.


Jika anda mempunyai anak-anak yang mempunyai masalah, belum pandai atau belum lancar membaca dan menulis. Sila datang ke centre kami dan kami sedia membantu. Kaedah fonik dan fonemik telah terbukti berkesan, cepat dan mudah. Butiran terperinci adalah seperti di bawah ini :-



Kelas akan diadakan di alamat berikut:
SK TRAINING ACADEMY S/B
11-2, Jalan Wangsa Setia 3, Wangsa Melawati
53300 Kuala Lumpur


0 Yorum var:

Related Posts with Thumbnails