Friday 17 June 2011

Cuti-cuti Bersama Famili - Tanjung Piai (1)

Alhamdulillah, Kak Ungku baru lepas kembali dari bercuti bersama famili.
Akhirnya dapat juga berkumpul kami 4 beradik - Abang, Angah, Kak Ungku & adik bongsu.


Destinasi percutian kami yang pertama pada 5 June 2011, adalah Tanjung Piai, Kukup, Pontian. Atau lebih dikenali sebagai Penghujung Benua Asia. Kami menginap di Tanjung Piai Resort. Taukeh besarnya adalah Kak Sapiah Atan atau lebih dikenali sebagai Kak Tik, kakak angkat kami. Wow! Punyalah ramai ahli keluarga kami 15 orang kesemuanya, Abang & family, Kak Ungku & hubby, angah & anak-anak, adik & isteri, 2 orang mak saudara iaitu Cik Ton & Mak Peah, itupun 2 orang anak kakak dan suami tak join sama, jadi kami memilih jenis sebuah banglo sebagai penginapan kami.




Tanjung Piai Resort, Kukup, Pontian:






Inilah banglo penginapan kami.....Banglo Naira Sesuai untuk keluarga yang besar seperti kami, banglo ini mempunyai 2 buah bilik tidur yang besar, 2 buah bilik air siap dengan washing machine, sebuah dapur, loteng dan balkoni yang luas sesuai untuk aktiviti memancing.








Aktiviti pertama sampai aje di resort ini ialah memancing. Ramai yang kaki pancing dalam keluarga Kak Ungku ni....Abang, adik dan isterinya Rose, anak2 saudara dan tidak ketinggalan hubby Kak Ungku.



Memancing sekadar suka-suka aje....ikan apa yang dapat agaknya ekk? Kalau nasib baik, bolehlah dapat ikan pari dan jenahak. Tapi kalau nasib kurang baik dapatlah belut, belukang dan ikan buntal....macam yang hubby Kak Ungku dan adik dapat....hahaha


Dah penat memancing, kami bersiap dan selepas solat Maghrib berjemaah, tiba untuk makan malam pulak. Kak Tik dan chef resort masakkan kami hidangan yang sungguh istimewa, iaitu Siakap Stim, Udang Sweet Sour, Ketam Masak Cili, Kailan Goreng Belacan, Sayur Sup Campur serta Air Jus Tembikai....yum, yum



Lepas makan malam, aktiviti bebas dan sambung memancing sampai pukul 3-4 pagi....





Pasangan-pasangan sehati sejiwa.....hahaha




Nanti kita ada sambungan cerita tentang "Cuti-cuti Malaysia Bersama Famili - Tanjung Piai (2) pulak.... ;D

1 Comment:

Rossy Rose said...

Ros happy sangat dpt berkumpul bersama family mcm nie.. my suggestion for next year.. kita buat lagii.. hehee

Related Posts with Thumbnails