Monday 10 January 2011

Kursus Latihan Penggunaan EDUWEBTV Ver 2.0 - BTPN Terengganu , 10-13 Januari 2011

BTPN13 - BAHAGIAN TEKNOLOGI PENDIDIKAN
NEGERI TERENGGANU
ZON TIMUR - TERENGGANU/KELANTAN/PAHANG
10 - 13 JANUARI 2011

KURSUS LATIHAN EDUWEBTV V2.0. COHORT B6001


Kursus Latihan EDUWEBTV Ver2.0
Cohort B6001 & B6002


Apa itu Portal EDUWEBTV?

Portal EDUWEBTV yang berasaskan portal video pendidikan yang interaktif telah dibangunkan oleh Kementerian Pelajaran Malaysia (KPM) sebagai satu wadah Pendidikan Digital Untuk Semua (Digital Education For All). Pembangunan Portal EDUWEBTV ini membolehkan sistem penghantaran program pendidikan untuk Guru-guru dan Murid-murid menjadi lebih baik serta mampu mewujudkan lebih banyak lagi sekolah bertaraf Bestari.



Hari Pertama:

10 Januari 2011


Untuk sessi pertama bagi Zon Pantai Timur, Kursus Latihan Penggunaan EDUWEBTV Ver 2.0 ini, dibuat di Bahagian Teknologi Pendidikan Negeri (BTPN) - Terengganu, yang terletak di Marang. 1st batch ini terdiri daripada pegawai-pegawai PKG (Pusat Kegiatan Guru) dan BTPN Terengganu, Kelantan dan Pahang iaitu seramai 45 orang. Kursus ini memberi penerangan tentang penggunaan EDUWEBTV Versi 2 secara hands-on kepada pegawai PKG dan BTPN. Peserta kursus dibahagikan kepada 2 kumpulan, kumpulan di bawah kami adalah seramai 24 orang.

Gambar2 dari Album kami....

Otai-otai EDUWEBTV - my hubby Mohamed, Rosli & Hafizal






Hari Kedua:
11 Januari 2011










Hari pertama dan kedua kursus adalah mengenai pengenalan & pendedahan kepada EDUWEBTV Version 2.0, ianya adalah lebih kepada hands-on penggunaan EDUWEBTV dengan penekanan diberi kepada aspek teknikal, seperti trouble shooting, penyediaan video, playlist, upload & download video, sessi reinforcement dan persembahan dalam kumpulan.

Hari Ke-3 & Ke-4:
12 Januari 2011


Hari ketiga dan keempat adalah lebih kepada group presentations - aplikasi EDUWEBTV sebagai bahan P&P, gambar kenangan dan penyampaian sijil.











KURSUS LATIHAN EDUWEBTV V2.0. COHORT B6001
Trainer: En Mohamed bin Sehat
Facilitator: Tengku Badariah Hassan

2 Yorum var:

Unknown said...

SALAM,
BAGUS KURSUS NI !

Kak Ungku Betty said...

@luahfikiran:
Walaikumussalam Dato'...memang kursus latihan EDUWEBTV ini bagus dan terbaik..."Digital Education for all" itulah wadah Kementerian Pelajaran Malaysia. Diharap semua yang terlibat di dalam kursus ini, baik PKG & BTPN officers dan guru-guru dapat menyalurkan ilmu dan memainkan peranan masing-masing dalam mengintegerasikan EDUWEBTV ini dalam P&P mereka.

Related Posts with Thumbnails